Odpowiednio przygotowując swoją stronę, linki zewnętrzne oraz tekst SEO zapewnisz sobie wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Te artykuły oparte na słowach kluczowych muszą mieć określoną długość i strukturę. Aby dobrze pozycjonować swoją stronę w Warszawie, należy kierować się wytycznymi publikowanymi przez Google. Wpisy muszą być skonstruowane zgodnie z technikami white hat SEO, aby strona nie blokowała się w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak napisać tekst SEO pod pozycjonowanie strony w Warszawie? Na jakie elementy należy zwrócić uwagę? Czego unikać?
Właściwy dobór słów kluczowych
Pierwszym krokiem w pozycjonowaniu pisania tekstu jest właściwy dobór fraz. Muszą być adekwatne do oferowanej usługi lub produktu oraz do potrzeb Twojej grupy docelowej. Do sprawdzenia słów kluczowych potrzebne będą dodatkowe specjalistyczne narzędzia, takie jak ahrefs, planer słów kluczowych czy ubersuggest. Niektóre z nich są bezpłatne, podczas gdy inne wymagają zapłaty. Oprócz doboru słów należy również sprawdzić konkurencję w wyszukiwarce dla danej frazy. Im mniej wyników Google na termin, tym lepiej.
Tekst zakotwiczenia strony internetowej Warszawy
Wybrane słowa kluczowe należy umiejętnie umieścić w tworzonym tekście. Warto pamiętać, że dla Google najważniejsze jest to, co organiczne. Minęły już czasy pozycjonerów kompulsywnie wrzucających w treści frazy. Dziś takie zachowanie może być surowo ukarane – Twoja witryna straci wysokie pozycje w wyszukiwarkach lub zostanie całkowicie usunięta z indeksu Google.
Najlepiej umieścić jak najwięcej słów kluczowych, a przynajmniej te najważniejsze, na początku tekstu. Jeśli chcesz identyfikować się w Warszawie, pamiętaj, aby nie nadużywać nazwy miasta, zmieniaj ją do woli. To samo dotyczy używania innych fraz kluczowych. Używaj cyfr, znaków i synonimów, aby cały tekst brzmiał naturalnie i był łatwy do odczytania.
Umieść słowa kluczowe równomiernie w pozostałej części tekstu. Upewnij się, że frazy znajdują się w nagłówkach w osobnych liniach, czasem są pogrubione, a nawet oddzielone innymi słowami – szczególnie w przypadku fraz typu long tail. Pamiętaj też, że w metaopisie możesz umieścić słowa kluczowe. Nadawaj swoim zdjęciom tytuły w swoich treściach i umieszczaj frazy w metaopisach lub tytułach meta, czyli tytule Twojej strony, który pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania.
Ile słów kluczowych powinno znaleźć się w tekście?
Nie ma ograniczeń co do liczby fraz. Co jednak ważne, są to frazy z jednego tematu, a cały tekst nie brzmi dziwnie ze względu na mnogość słów kluczowych. Warto wspomnieć, że nowoczesne algorytmy mierzą tekst i tokenizują go na nieco inne sposoby. Podczas gdy w przeszłości słowa kluczowe musiały być umieszczone niezmienione w różnych miejscach, aby tekst znalazł się wysoko w rankingu, dziś Google mierzy treść jako całość i określa tylko jej temat. Zasada, że im więcej słów, tym wyższa pozycja w wyszukiwarkach, nie działa.
Poza tym Google nie tylko sprawdza używane przez nas wyrażenia, ale także synonimy i może wyświetlać strony w wynikach po wpisaniu synonimu. Podobnie rozumiał niektóre skróty, a także polskie tłumaczenia przejęzyczeń czy wyrazów obcych.
Istnieją wtyczki i osobne narzędzia, które pokazują, ile danego słowa kluczowego powinno znaleźć się w tekście. Wtyczka WordPress zakłada około 2% nasycenia dla każdego tekstu, niezależnie od synonimów. W wersji zaawansowanej uwzględniającej warianty i synonimy nasycenie zwiększa się do 3% na tekst. Warto zauważyć, że inny Googler sam stwierdził, że zbyt częste powtarzanie słów kluczowych w tekście nie przyniesie dobrych rezultatów. Dlatego powinieneś umieścić zwroty na głowie.
Pozycja tekstu i zasady pisania stron
Pozycjonowanie słów kluczowych to tylko jeden z elementów pisania treści dla warszawskiego sklepu internetowego oraz pozycjonowania strony. Projekt artykułu jest również bardzo ważny. Nie mogą być zlepkiem treści, jednym dużym segmentem, który nie jest podzielony na mniejsze części. To stawia je w niekorzystnej sytuacji w oczach Google, a podstrony z tego typu tekstem mają naprawdę niską pozycję.
Zgodnie z zasadami pisania stron internetowych należy zwrócić uwagę na przejrzystość treści, czyli podzielić ją na mniejsze akapity z nagłówkami. Każdą sekcję pod nagłówkiem najlepiej podzielić na kilka mniejszych akapitów. Spraw, aby blok tekstu przesunął jeden wątek. Nie bój się krótkich zdań – są one łatwiejsze do przetworzenia przez roboty wyszukiwarek i łatwiejsze do odczytania.
Pamiętaj, że wszystkie nagłówki muszą być odpowiednio otagowane, np. H2, H3, a nawet H4. Pogrubione frazy kluczowe lub inne ważne fragmenty tekstu, dodaj cudzysłowy lub wypunktowane listy. Ważny jest również wybór odpowiedniej czcionki, rodzaju i rozmiaru artykułów. Urozmaicajmy tekst przerwami. Prześlijmy formaty obrazów i wideo, które będą dobrze opisane za pomocą tagów. Na koniec nie zapominajmy o chwytliwych tytułach ze słowami kluczowymi.
Odpowiednio przygotowując swoją stronę, linki zewnętrzne oraz tekst SEO zapewnisz sobie wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Te artykuły oparte na słowach kluczowych muszą mieć określoną długość i strukturę. Aby dobrze pozycjonować swoją stronę w Warszawie, należy kierować się wytycznymi publikowanymi przez Google. Wpisy muszą być skonstruowane zgodnie z technikami white hat SEO, aby strona nie blokowała się w organicznych wynikach wyszukiwania.