Jak otworzyć stoisko w centrum handlowym?

Jak otworzyć stoisko w centrum handlowym?

Wyspa to często doskonały pomysł na to, aby sprawdzić markę przed wprowadzeniem sprzedaży w lokalu. Świetna lokalizacja, stosunkowo niskie koszty wynajęcia, a także ponadprzeciętne natężenie ruchu sprawia, że jest to często atrakcyjna oferta. Jaką lokalizację w galerii handlowej warto wybrać? Co powinniśmy wiedzieć na temat konceptu i projektowania stoiska? Z jakimi kosztami musimy się liczyć wynajmując wyspę? Jakie wyzwania czekają najemcę? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Jaką lokalizację w galerii handlowej wybrać?

Powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że w centrach handlowych z reguły znaleźć możemy specjalnie wyznaczone miejsca- to właśnie tam mogą znajdować się wcześniej wspomniane stoiska handlowe. Dlaczego nie możemy wybrać lokalizacji na własną rękę? Nie trzeba być specjalistą, aby móc stwierdzić, że jest to powiązane z wewnętrznymi przepisami przeciwpożarowymi. Dodatkowo znaczenie mają niezbędne media, przyłącza. Często zdarzają się także więksi najemcy lokalowi, którzy w trakcie podpisywania umowy zwracają uwagę na odpowiednią widoczność witryn sklepowych, co także warto mieć na uwadze. Gdybyśmy mieli określić najlepsze lokalizacje w centrach handlowych, z pewnością moglibyśmy dojść do wniosku, ze są to miejsca trafikowe, czyli takie, w których natężenie ruchu jest największe. Sprawdzą się w pobliżu sklepów modowych, kas supermarketów czy też w okolicach głównych arterii galerii. Niektórzy specjaliści twierdzą, że ciekawym rozwiązaniem jest dobieranie lokalizacji tematycznie. Przykładowo producenci żywności najchętniej decydują się na sąsiedztwo operatora spożywczego dużych rozmiarów. Wówczas nasza oferta będzie uzupełnieniem czy też wzbogaceniem tamtejszego asortymentu. Niestety najlepsze lokalizacje w większości przypadków wynajmowane są przez krótki okres czasu, jednakże dochodzi do sytuacji, w których eventowe miejsca udostępniane są przez dłuższy okres czasu. 

Poznaj koniecznie:

Podstawowe informacje na temat konceptu i projektowania

Jeśli interesuje nas wyspa handlowa, w pierwszej kolejności powinniśmy ustalić, gdzie nasza marka sprawdzi się najlepiej. W konsekwencji powinniśmy wybrać miasto, odpowiednie centrum handlowe, a także dokładną lokalizację w danym budynku. W tym miejscu warto wspomnieć o tym, że niektóre centra handlowe oferują swoje wzory stoisk lub mają wytyczne, którymi musimy się kierować. Właściciel centrum często chce bowiem mieć wpływ na to, jak będą wyglądały szczegóły wyspy. Jeśli jednak możemy pozwolić sobie na stworzenie konceptu, powinniśmy wziąć pod uwagę przede wszystkim techniczną specyfikację. Stoiska handlowe wyspy muszą bowiem spełniać podstawowe wymagania, tzn. mieć odpowiednie rozmiary. Warto wskazać także materiały, z jakich stoiska zostaną wytworzone, a także uwzględnić informacje na temat wykorzystywanych mebli. Musimy także zastanowić się czy potrzebny jest nam jedynie prąd, czy woda także. Zaletą takich rozwiązań jest szybka adaptacja, bowiem zamontowanie wyspy zajmuje stosunkowo mało miejsca.

Wynajęcie wyspy – z jakimi kosztami musimy się liczyć?

Z pewnością wiele osób interesuje, z jakimi kosztami musimy się liczyć wynajmując wyspę. Warto wskazać na podstawową różnicę lokalu tradycyjnego i wyspy. W tym pierwszym przypadku czynsz kalkulowany jest za metr kwadratowy, natomiast w przypadku wyspy płacimy za całość w złotówkach bądź walucie euro. Musimy liczyć się jedynie z tym, że właściciele mogą doliczyć opłatę serwisową, a także ryczałt za media. W niektórych przypadkach czynsz ustalany jest w zależności od tego, z jakim obrotem mamy do czynienia, jednakże z takim zjawiskiem możemy się spotkać w dużych centrach handlowych. Okres najmu różni się nieco od tego w tradycyjnych lokalach. Wyspę bowiem możemy wynająć na krótki czas, przykładowo 12 miesięcy, jednakże część najemców preferuje umowy długoterminowe. W niektórych przypadkach na własną rękę musimy zakupić meble sklepowe- w przeciwnym wypadku nie będziemy mieli możliwości komfortowego przechowywanie towarów

Jakie wyzwania będą czekać przed najemcą?

Myślisz, że wynajęcie wyspy to już połowa sukcesu? Niestety jesteś w błędzie, bo dopiero teraz zaczynają się prawdziwe problemy, którym musimy stawić czoła. Przede wszystkim warto już na początku opracować strategię rozwoju naszej marki, tym bardziej, jeśli zależy nam na skalowaniu naszego biznesu. Dlatego też powinniśmy dokładnie określić, ile wysp potrzebujemy, a także na jakie miasta się zdecydować, aby zbudować własną markę. Problematyczny może okazać się etap, w którym wybieramy lokalizację. Otóż w większości przypadków musimy zachęcić wynajmującego, aby przystąpił do rozmów- koncept może okazać się strzałem w dziesiątkę. Warto zastanowić się nad tym czy nie przekonać właścicieli do tego, aby udostępnili lokalizację, która wcześniej nie była użytkowana do umiejscowienia wyspy. O ile wszelkie aspekty prawne zostaną zachowane, wówczas możliwe jest, że wynegocjujemy jeszcze bardziej korzystne miejsce. Pamiętajmy o tym, że kwestie cenowe możemy delikatnie negocjować, tym bardziej, że mamy dostęp do innych stawek. Warto wspomnieć, że projektowanie stoisk handlowych ma ogromne znaczenie, jeśli zależy nam na tym, aby wyróżnić się spośród pozostałych wysp.