Ile metrów na gabinet kosmetyczny

Ile metrów na gabinet kosmetyczny

Rozpoczęcie działalności w sektorze kosmetycznym wymaga specjalnego przygotowania. Dotyczy to zarówno wyposażenia przestrzeni, w której wykonywane będą zabiegi, jak również spełnienia wymogów stawianych przez Sanepid. Trzeba mieć również na względzie wygodę klientów, przytulną atmosferę, a jednocześnie profesjonalny wystrój wnętrza, który zachęci do kolejnych wizyt.

Jakie pomieszczenia są potrzebne w salonie kosmetycznym?

Oczywiście podstawę stanowi przestrzeń, w której wykonywane są zabiegi. Jeśli planujemy prowadzenie jednoosobowej działalności, bez dodatkowego personelu, nie potrzebujemy zbyt dużo wolnego miejsca. Już 15m2 powinno sobie poradzić i wystarczyć do stworzenia pierwszego, własnego salonu kosmetycznego. Jeśli w przyszłości planujemy rozszerzenie działalności, zatrudnienie dodatkowych osób, warto zastanowić się, czy istnieje potrzeba szukania lokalizacji, która wkomponuje się w przyszłe oczekiwania. Trzeba pamiętać, że bardziej atrakcyjne lokale, o większej powierzchni, to dodatkowe opłaty. Jeśli dopiero startujemy z działalnością, lepiej redukować stałe wydatki, niż dokładać sobie kolejnych. Do naszej oraz klientów dyspozycji potrzebna będzie przede wszystkim recepcja, a przynajmniej niewielkie pomieszczenie, które posłuży również za poczekalnie, czy miejsce, w której można zostawić płaszcz. Bardzo ważna jest również toaleta. Na koniec pozostaje kwestia związana z wyposażeniem miejsca roboczego. 

Czy warto otwierać pierwszy salon kosmetyczny w swoim mieszkaniu?

Ile metrów na gabinet kosmetycznyNie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Bardzo dużo zależy od tego, jaka jest liczba domowników, czy dysponujemy odpowiednimi pomieszczeniami, a także sama lokalizacja. Jeśli mieszkanie umieszczone jest na piętrze, możliwe, że trudniej będzie reklamować tego typu działalność za pomocą szyldów. Nie bez powodu najlepsze miejsca, to te na parterze. Są one bardzo dobrze widoczne z ulicy, często przeszklone, by wykorzystać ludzką ciekawość i skłonność do „zerkania w okna”. Ten trik działa tak samo w przypadku sklepów odzieżowych, jak również salonów kosmetycznych, czy fryzjerskich. Prowadzenie działalności w mieszkaniu wymaga tak naprawdę dodatkowej pracy. Z jednej strony przestrzeń robocza musi być odpowiednio przygotowana, z drugiej przestrzeń wspólna, z której korzystają wszyscy domownicy, utrzymana w nienagannym porządku. Oczywiście, bardzo łatwo można uzyskać przytulną, komfortową atmosferę dla klientek, a Panie będą się czuć, jak na ploteczkach u przyjaciółki i malowaniu paznokci, jednak nie taki jest cel prowadzenia działalności kosmetycznej.  Profesjonalny gabinet kosmetyczny powinien przede wszystkim dawać poczucie luksusu, wyjątkowości i profesjonalizmu. 

Właściwe oświetlenie przestrzeni roboczej

Tak samo wykonywanie manicure hybrydowego, jak innego rodzaju stylizacji, wymaga odpowiedniego oświetlenia. Jeśli przymierzamy się do wyboru lokalu pod działalność, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na ilość lamp, ich rozmieszczenie oraz co ważniejsze, na ewentualną możliwość dodatkowego doświetlenia przestrzeni roboczej. W tym celu mogą sprawdzić się także lampy mobilne, czy przenośne, którymi o wiele łatwiej skierować strumień światła. Pomaga to zarówno podczas stylizacji paznokci, jak również makijażu.

Odpowiednia segregacja odpadów

Trzeba pamiętać, iż szereg działalności usługowych podlega konkretnym przepisom i dyrektywom. Dotyczy to również salonów kosmetycznych. Dlatego podczas wyboru lokalizacji oraz jej późniejszego przygotowania pod kątem wykonywania zabiegów kosmetycznych, trzeba pamiętać o miejscu, gdzie segregowane będą odpady medyczne, czy też kosmetyczne. W szczególności jeśli planujemy wykonywać depilację woskiem, ale również szereg innych czynności, w których powszechnie wykorzystywane są pałeczki, chusteczki, czy inne materiały jednorazowego użytku. Odpowiednia segregacja śmieci to ważna część tego biznesu.

Najpowszechniejsze usługi w salonie kosmetycznym

Bogactwo kosmetyków o różnym działaniu, szereg nowoczesnych metod przeprowadzania zabiegów przekłada się na dostępność do różnego rodzaju specjalistycznych urządzeń, które stanowią nie tylko atrakcyjne urozmaicenie salonu, ale też przekładają się na realne zyski z prowadzonej działalności. Początkująca kosmetyczka, w zależności od kapitału startowego, którym dysponuje, powinna określić się co do swojej specjalizacji oraz zakresu świadczonych usług. Można robić niemal wszystko, ale wiąże się to z ogromną inwestycją finansową. Sprecyzowanie usług pozwoli na właściwe skompletowanie sprzętu. Trzeba pamiętać, iż pierwszy salon niekoniecznie musi być duży, ograniczenie sprzętów kosmetycznych ułatwi organizację przestrzeni. Na początek można skupić się na pedicure leczniczym, który cieszy się popularnością, czy zabiegach odmładzających skórę. Stopniowe pozyskiwanie klientów, odpowiednia promocja, także w sieci, przełożą się na rosnącą liczbę klientów. Ważne będzie także podejście do własnej pracy oraz jakość usług, w szczególności jeśli ktoś planuje dalszy rozwój firmy.