Ile kosztują zdjęcia produktów?

Ile kosztują zdjęcia produktów?

Wielu niedoświadczonych właścicieli sklepów i witryn internetowych dziwi się, gdy widzi jakie ceny potrafią osiągać zdjęcia produktów. Zdarzają się takie sytuacje, w których zdjęcie przewyższa bowiem wartość tego co się na nim znajduje. Dlaczego tak się dzieje? Zależność ta wynika z tego, że nie płacimy wyłącznie za same zdjęcia, ale także za ich rodzaj, liczbę, obróbkę cyfrową oraz sprzęt, jakim posługuje się fotograf. Zobacz, od czego zależy cena zdjęć produktowych i dlaczego odradzam oszczędzanie na nich.

Dlaczego dobre zdjęcia są tak ważne?

Ile kosztują zdjęcia produktów?Każdy kto prowadzi, albo próbował prowadzić, działalność w Internecie wie, że umieszczanie dobrych zdjęć stanowi dużą część sukcesu całej witryny. Niezależnie od tego czy jesteśmy właścicielami sklepu czy prowadzimy bloga, chcemy aby nasza strona prezentowała się dobrze i przyciągała uwagę odbiorców. Sytuacja wygląda podobnie, gdy spojrzymy na nią ze strony konsumenta. Każdy klient oglądając dany produkt zwraca uwagę na to jak wygląda on na zdjęciu. Kiedy przeglądamy gazetki z produktami to również wzrok odgrywa najważniejszą rolę, dlatego właściciele różnego rodzaju biznesów starają się o to, aby ich zdjęcia były wykonane jak najlepiej i przykuwały uwagę jak największej liczby potencjalnych klientów. Cena dobrego zdjęcia uzależniona jest przede wszystkim od jego rodzaju. W dzisiejszym artykule skupimy się na fotografiach packshotowych oraz na zdjęciach reklamowych. Czytając poniższy wpis dowiesz się od czego zależy cena danego zdjęcia oraz ile mniej więcej musisz zapłacić za taką usługę.

Zobacz koniecznie:

Koszty fotografii packshotowej

Czy spotkałeś się kiedyś z określeniem fotografii packshotowej? Nawet jeżeli nigdy nie słyszałeś tej nazwy, to na pewno widziałeś zdjęcia tego typu, albowiem są to proste zdjęcia produktu na białym tle. Forma ta od wielu lat jest najbardziej popularnym sposobem prezentacji produktów w sklepach internetowych. Koszt takiej fotografii uzależniony jest od kilku czynników, między innymi:

  • Ilość wykonywanych zdjęć. Często zamówienia obejmujące więcej fotografii wiążą się z dodatkowymi zniżkami.
  • Stopień skomplikowania produktu. Istnieją takie produkty, których sfotografowanie nie jest łatwe, dlatego należy liczyć się z wyższymi kosztami – przedmiotem takim może być np. przezroczysta kosmetyczka.
  • Stan produktu. Jeżeli do studia fotograficznego dostarczysz produkty, które nie będą wymagały dodatkowych poprawek – np. wyprasowaną sukienkę, to koszt sesji będzie niższy niż w sytuacji, gdy do studia trafi ubranie, które jest pogniecione.
  • Obróbka cyfrowa. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że w koszt wykonywanych fotografii wlicza się także ich obróbkę. Zdjęcia tego typu są edytowane, aby produkt mógł zostać ukazany w jak najlepszym stanie, bez żadnych wad fabrycznych.

Teraz znasz już czynniki, które wpływają na cenę zdjęć packshotowych, jakiej ceny możesz się więc spodziewać? Otóż każde studio posiada swoją indywidualną wycenę, jednak jeżeli kwota ta będzie niższa niż 20 złotych za zdjęcie, to z dużym prawdopodobieństwem nie będą to dobre fotografie. Najniższa cena za zdjęcia dobrej jakości to koszt około 20-30 złotych za sztukę. Oczywiście istnieją także o wiele droższe oferty, których cena wynika z dużo bardziej zaawansowanego sprzętu i lepszych możliwości graficznych.

Koszty fotografii reklamowej

Drugą popularną opcją są zdjęcia reklamowe. Fotografia reklamowa to nic innego jak zdjęcia, na których głównym bohaterem jest produkt przedstawiony w jakimś kontekście – na jakimś atrakcyjnym tle. Koszty takich zdjęć również uzależnione są od wielu czynników, których użytkownik, a nawet osoba składająca zamówienie, na pierwszy rzut oka może nie zauważać. Od czego więc zależy cena zdjęć reklamowych? Poniższej przedstawiono kilka czynników, które wpływają na ostateczny koszt fotografii.

  • Ilość wykonywanych zdjęć. Podobnie jak w przypadku zdjęć packshotowych, tak i w tej sytuacji ilość ma znaczenie. W tym wypadku zniżka nie jest jednak niczym oczywistym – można zapłacić mniej, ale wcale nie musi tak być.
  • Tło, na którym pojawi się produkt. Jest to bardzo ważny czynnik jeśli chodzi o kształtowanie ceny – im bardziej skomplikowane tło, tym wyższe koszty.
  • Rodzaj produktu. Na cenę wpływa także to, co będzie fotografowane. Zdjęcia produktów, którym ciężko jest zrobić dobre fotografie z całą pewnością będą droższe.

Dobrze wykonana fotografia reklamowa wcale nie musi być droga, jednak zazwyczaj jej cena jest wyższa niż fotografii packshotowej. Średni koszt wykonania jednego zdjęcia reklamowego to koszt w przedziale 100 – 2000 zł. Oczywiście istnieją wyjątki od reguły, których zakup będzie o wiele droższy, np. zdjęcia z udziałem znanych osobistości – jednak wiadomo, że w takim wypadku płacimy za udział Gwiazdy. Wycena realizowana jest zazwyczaj indywidualnie, po zapoznaniu się z wymaganiami klienta. Wybierając fotografa miej na uwadze przede wszystkim to, że jeżeli zdjęcie pomoże Ci w sprzedaży produktu, to cena nie powinna mieć znaczenia, ponieważ dzięki dobrze wykonanej fotografii jesteś w stanie zarobić na sprzedaży.